5,152,309 unikalnych wizyt
e-Dziennik
Nawigacja
Strona główna
Misja Szkoły
Znajdź na mapie
Szkoła okiem kamery

Dla rodziców
Rada Rodziców
Harmonogram spotkań
Jak usprawiedliwiać?
Bezpieczny Internet
Ubezpieczenie Ucznia
Internet: 10 porad
Sekretariat

Dla uczniów
Plan lekcji
Hymn szkoły
Uczeń miesiąca
Szkolny kalendarz
Terminarz konkursów
Terminarz wydarzeń
Koła zainteresowań
Mój bezpieczny Internet
Ciekawostki hiszpańskie
Artykuły
Pielęgniarka

Kadra pedagogiczna
Dyrekcja szkoły
Wychowawcy klas
Pomoc psych-ped
Pedagog
Logopeda
Psycholog


Biblioteka
Biblioteka
Regulamin biblioteki
Darmowe podręczniki

Świetlica
Świetlica szkolna
Świetlica środowiskowa

Stołówka
Stołówka szkolna
Tygodniowy jadłospis

Szkolne prawo
Regulamin SP1
Ocenianie zachowania
Mistrz dobrych manier
Prymus SP1
Sportowiec Szkoły
Plan pracy wychowawczej
Wykaz podręczników
Programy nauczania
Wymagania edukacyjne
Raporty z ewaluacji

Kontakt z adminem
Kontakt z adminem
Działania profilaktyczno -wychowawcze
Szkolny Klub Wolontariatu
Szlachetna paczka
Zachowaj trzeźwy umysł
Okulary dla Afryki
Pedagog radzi
Egzaminy!
Poczytaj mi, proszę.
Wejdź i zobacz!



Zobacz dział Edukacja


Przejście na stronę Stowarzyszenia
Reforma edukacji
Facebook
Kreatywni z Ostroga
UKS Ikar
Bip
wejdź na stronę bipraciborz/sp1
Wspólna nauka drogą do sukcesu

Szkoła Podstawowa nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi wraz ze Szkołą Podstawową z Czech Vrchni 19, Opawa rozpoczęły wspólny projekt w ramach współpracy transgranicznej. Zaplanowano 6 wspólnych działań w ramach polsko-czeskiego projektu „Wspólna nauka drogą do sukcesu”
w ramach Programu INTERREG V-A Republika Czeska – Polska na lata 2014 – 2020 dofinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i budżetu państwa.



Działanie I: „Energia w wodzie”, jednodniowy wyjazd do Kout nad Desnou i Opawy.

Termin realizacji: 31 maj 2017r. Liczba uczestników: 88 osób.

Produkt działania: Uczniowie klas piątych i szóstych obu szkół, wzięło udział w wycieczce do elektrowni szczytowo-pompowej Dlouhe Strane. To największa czeska elektrownia szczytowo-pompowa położona w paśmie górskim Wysokiego Jesionika. Niektóre jej elementy położone są pod ziemią, w masywie góry Dlouhe strane. Elektrownię wybudowano w latach 1978–1996. Dolny
i górny zbiornik umiejętnie wkomponowano w górski krajobraz, mając na uwadze jego ochronę, wszystkie wydrążone skały zostały wykorzystane do budowy zbiornika, nic nie wywieziono. Elektrownia ta ma trzy rekordy: ma największą pompoturbinę w Europie (325 MW), największy spad wody w Czechach (510,7 m) oraz największą łączną moc elektryczną w Czechach (2 x 325 MW) dla elektrowni tego typu. Uczniowie poznali zasady działania elektrowni wodnej, poznali różne formy alternatywnych źródeł energii . Mieli także okazję zobaczyć krajobraz gór zrębowych, najwyższy szczyt Pradziad, poznali skały przeobrażone, które budują to pasmo. Druga część wyjazdu odbyła się na kanale wodnym w Opawie. Gdzie oprócz spływu na pontonach sztucznym kanałem, mogli zaobserwować ogromną energię jaką wyzwala woda. W ramach projektu prowadzone są różne działania, które mają na celu pokazanie uczniom alternatywnych form spędzania czasu wolnego i uczenia się poprzez: rekreację, turystykę, eksperymentowanie, badanie, konstruowanie i empiryczne poznawanie świata. Projekt poprzez wspólne działania ma za zadanie zintensyfikowanie współpracy pomiędzy partnerskimi szkołami, przełamywanie barier językowych oraz wyrównanie szans edukacyjnych uczniów.

Działanie II: „Człowiek i świat”, jednodniowy wyjazd do Ostrawy.

Termin realizacji: 8 czerwiec 2017r. Liczba uczestników: 98 osób.

Produkt działania: Podczas wizyty w Centrum Techniki w Ostrawie cała grupa zobaczyła trzy ekspozycje edukacyjne.
Dla zainteresowanych matematyką, chemią i fizyką wielką atrakcją było zwiedzenie ekspozycji Świat Nauki i Wynalazków. Przedstawiony jest w nim innowacyjny potencjał takich obszarów jak nowe materiały, nanotechnologie i najnowocześniejsze technologie medyczne. Uczniowie z zaciekawianiem oglądali działanie tomografu, wygląd rozrusznika serca oraz próbowali klonowania. Kolejna ekspozycja Świat Cywilizacji umożliwia spojrzenie z innej perspektywy na nasze czynności dnia codziennego. Można w nim poznać głębiej infrastrukturę miasta, zalety globalizacji oraz różne formy komunikacji, zwrócono w niej szczególną uwagę na rolę wody
w rozwoju cywilizacji. Największy jest Świat Natury. Pozwala on poznawać i uczyć się wiele nowego z dziedziny fauny, flory i kosmosu. Uczniowie mogli poznać proporcje naszego ciała na modelu Człowieka witruwiańskiego. Jego częścią jest również rozległy ogród, w którym można usiąść np. na starym, stuletnim pniu drzewa, odpocząć i przeanalizować zdobytą wiedzę.
Na terenie Świata Techniki można zaobserwować technologię produkcji łyżeczki
i samodzielnie ją wyprodukować. Kolejną atrakcją wyjazdu był film o wyspach Galapagos w formacie 3D. Ostatnim bardzo ciekawym punktem programu był udział w pokazach doświadczeń. Tutaj uczniowie dowiedzieli się jakie eksperymenty można przeprowadzić za pomocą ciekłego azotu i „suchego lodu”. Zobaczyli jak może zmienić kolor płomień zależnie od rodzaju gazu. Poznali także substancje, które sublimują.

Działanie III: „Badanie przez zwiedzanie”, trzydniowa wycieczka do Krasiejowa poprzez Kotlinę Kłodzką, Polanicę Zdrój, Wambierzyce do Złotego Stoku.

Termin realizacji: 25-27 wrzesień 2017r. Liczba uczestników: 95 osób.

Produkt działania: Edukacyjny wyjazd rozpoczął się w Krasiejowie, gdzie uczniowie poznali przeszłość geologiczną Ziemi, zwiedzili tunel czasu, pawilon paleontologiczny, prehistoryczne oceanarium, wzięli udział w warsztatach paleontologicznych, poznali stratygrafię Ziemi. W niezwykłym interaktywnym pawilonie muzealnym przemierzyli wspólnie podróż w czasie. Przekraczając próg Parku Nauki i Ewolucji Człowieka wzięli udział w kolejnym niezwykłym zdarzeniu. Wplątali się w zawiłe losy Świata. Stali się świadkami fascynujących przemian i dołączyli do wybranego grona podróżników w czasie - temponautów. Przygoda zaczęła się 66 milionów lat temu, kiedy życie na Ziemi niemalże zostało zgładzone.
Podczas drugiego dnia polsko – czeska grupa zwiedziła Polanicę Zdrój, gdzie przeprowadzono warsztaty
z badania chemicznego wód zdrojowych. Niewątpliwą atrakcją było wejście na Szczeliniec z mapą, kompasem oraz GPS-em w tablecie. W Masywie Szczelińca uczniowie badali rodzaje skały i poznawali ich pochodzenie. Poznali też genezę gór zrębowych z piaskowca ciosowego, a także formy geologiczne powstałe w wyniku wietrzenia. Wieczorem odbyło się integracyjne ognisko i dyskoteka.
Uczniowie obu szkół dzielnie „łamali języki” starając się porozmawiać z nowymi kolegami. Trzeciego dnia dzieci zwiedzały Sztolnię Gertruda. Na terenie poznały metodę wybijania monet, dowiedziały się jak wyrabia się sztabki złota oraz poszukiwały złota. Zobaczyły Muzeum Minerałów i Izbę górnictwa.
Z przewodnikiem zeszli szybem, aby zobaczyć podziemny wodospad w Sztolni Czarnej oraz miały możliwość pływania łódką o wdzięcznej nazwie Titanic. Podziemny Spływ odbył się na odcinku ok. 200 metrów.
Cała wycieczka była oryginalnym sposobem przekazania wiedzy w ciekawy i niekonwencjonalny sposób, tak aby efekty nauki były jak najtrwalsze i zachęcały dzieci do pogłębiania wiedzy z różnych dziedzin.


Działanie IV: „Kreatywne techniki fotograficzne”, pięciodniowy wyjazd do Visalaje w Czechcach..

Termin realizacji: 8-12 stycznia 2018r. Liczba uczestników: 80 osób.



Produkt działania: Uczniowie obu partnerskich szkół spotkali się w Beskidach pod Łysą Górą. Pierwszego dnia cała grupa wyszła w teren wykonać zdjęcia natury oraz pobawić się na śniegu. Wieczorem pod czujnym okiem nauczycieli dokonali obróbki wykonanych zdjęć. Uczyli się kalibrowania, edytowania, zmiany formatu zdjęć, retuszowania i wstawania tekstu. Tworzyli pocztówki, kolaże i mem-y według własnego pomysłu. Kolejne dni miały równie aktywnie podczas zajęć z narciarstwa i snowboardu na pobliskich stokach. Dzieci miały okazję uczyć się i doskonalić technikę jazdy oraz spędzić wspólnie czas. Wszyscy nowicjusze dzięki wspaniałym instruktorom z partnerskiej szkoły nauczyli się samodzielnie zjeżdżać z górki. Atrakcją były również zajęcia w Aquaparku gdzie dzieci wspólnie wykonywały różne wodne ewolucje i pstrykały zdjęcia pod wodą, które prezentowano potem w świetlicy hotelowej. Wszyscy wzięli udział w biegu biatlonowym na czas. Trasa zawierała strzelanie z wiatrówki do celu, przejście po rozwieszonych linach i bieg terenowy. Najlepsi otrzymali dyplomy. Odbyła się kostiumowa dyskoteka z konkursami. Podczas zabaw trzeba było popisać się zwinnością, talentem tanecznym i refleksem. Na koniec wyjazdu dokonaliśmy podsumowania naszych osiągnięć oraz przeprowadzono turniej gier towarzyskich.


Działanie V: Festiwal Nauki Vrchni 19, Opawa
Termin realizacji: 17.04.2018r. Liczba uczestników: 110 osób.

Piątym wspólnym działaniem w ramach polsko-czeskiego projektu „Wspólna nauka drogą do sukcesu” w ramach programu INTERREG V-A Republika Czeska – Polska na lata 2014 – 2020 dofinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i budżetu państwa był wyjazd do partnerskiej szkoły w Opawie na Festiwal Nauki. Dziewięćdziesięciu pięciu uczniów razem brało udział w Festiwalu Nauki odbywającym się na terenie Vrhni 19 w Czechach. Pierwszym punktem programu były stanowiska z doświadczeniami, które odnosiły się do różnych zmysłów smaku, wzroku, słuchu czy dotyku. Były pokazy z użyciem światła UV, wody, sody, octu a nawet mentosów i pepsi. Na stanowiskach można było zobaczyć jak działa podnośnik hydrauliczny, jak zbudowane są skały, jak działają obwody elektryczne, jak wygląda papryka i liść pod mikroskopem, można było doświadczyć przewodnictwa dźwięków poprzez sznurki. Część uczniów składała ciekawe konstrukcje z klocków. Po posiłku wszyscy zrobili sobie peryskopy. Na koniec grupa wybrała się do pobliskiego parku, aby poszaleć na wspaniałym placu zabaw.


Działanie VI: Festiwal Nauki w SP1, Racibórz
Termin realizacji: 26.04.2018r. Liczba uczestników: 110 osób.

Szóstym i ostatnim wspólnym działaniem w ramach polsko- czeskiego projektu „Wspólna nauka drogą do sukcesu” w ramach programu INTERREG V-A Republika Czeska – Polska na lata 2014 – 2020 dofinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i budżetu państwa był Festiwal Nauki, który odbył się w SP1. Ponad stu uczniów razem brało udział w działaniach przygotowanych przez uczniów i nauczycieli naszej szkoły. W pierwszej części festiwalu były zajęcia z kodowania, robotyki i doświadczeń. Dzieci mogły zobaczyć jak działa płyn newtonowski, oglądać przez mikroskop próbki wątroby zwierzęcej, mieszać różne substancje, obserwować przyciąganie, zobaczyć jak działa hydrocar napędzany na wodę destylowaną, układ słoneczny, amonity, hodowlę kryształów i wiele innych ciekawych zjawisk. Na zajęciach z robotyki składano proste modele robotów, które później programowano za pomocą różnych aplikacji w komputerze. NA zajęciach z kodowania pracowano na różnych programach wgranych na tabletach m.in. na popularnym programie Scratch.
W drugiej części festiwalu uczniowie konstruowali pojazd napędzany powietrzem z balonu i armatę strzelającą powietrzem. Podczas spotkania zaprezentowano podsumowanie rocznej współpracy w ramach sześciu działań projektu.
Jesteśmy OK!
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Każdy może kodować
Kodowanie 2017
Projekty innowacyjne
-Language @mosphere
-Koło Noblisty
-Akademia Myśli Twórczej

- Robotyka

- Destination Imagination
- Teatr Cieni
Projekty UE
Comenius
-My healthy lifestyle...

POKL
-KomPAS
-Nauka bez tajemnic
-Be Smart, My Student!

Euroregion Silesia
- Sport w sztuce...
- Wspólna nauka...

Projekty systemowe
-Indywidualizacja...
- TIK Tak
Szkoła w Ruchu
Stop cyberprzemocy!